20 Aralık 2016 Salı

2024 YILINA KADAR GECERLİ KANADA TURİST VIZESİNİ NASIL ALDIM?

Kanada turist vizemi alırken edindiğim deneyimleri sizinle paylaşmadan önce, kendi deneyimlerini detaylarıyla yazılaştırdığı, neredeyse tüm süreç için 'sayesinde'  diyebileceğim Ecem Hepçiçekli'ye, 

Kanada vizesi nasıl alınır? Adım adım ' Online Vize Başvurusu'  paylaşımından ötürü teşekkür etmek 
istiyorum.  

Pasaportumun bitiş tarihi olan 2024'e kadar tek seferde en fazla 6 ay kalmak suretiyle kullanabileceğim bir turist vizesi aldım. 

Vize almak üzere araştırmaya başlayan arkadaşlar, önce benim yazıma ulaşırlarsa, yukarıdaki linkten benim faydalandığım yazıya da mutlaka ulaşmalılar. Zira burada, daha çok oradakilere ek olabilecek nitelikte bir paylaşım okuyacaksınız. Kendi başvuru sürecimde, kendi edindiğim ve ilgilenenlere yardımcı olacağını düşündüğüm bilgiler ekledim.

Yapılması gerekenleri anlatmaya başlamadan önce, vize almamda avantaj sağladığını düşündüğüm detaylardan bahsetmek istiyorum. Böylelikle kendi durumunuzla kıyaslayabilir, tahminler yürütebilir ve vize alma şansınızı artıracak özelliklerinizi geliştirebilirsiniz.


  • 2020 yılına kadar geçerli 5 yıllık F1 vizesi (öğrenci vizesi) sahibiyim.
  • Türkiye'de yüksek lisans öğrencisiyim. Tez dönemindeyim.
  • Detaylı, sağlam bir niyet mektubu yazdım.
  • Free cancelation özelliği olan otel rezervasyonu yaptırdım ve başvuruma ekledim.
  • Seyahat sağlık sigortası yaptırdım. 
Şimdi başlayabiliriz.

KANADA VİZESİNE ONLINE BAŞVURU / SIRASIYLA YAPILMASI GEREKENLER

Herhangi bir eksikliğe, yanlışlığa ve bunlardan kaynaklı ret yeme ihtimaline mahal vermemek adına, en iyisi sistematik ilerlemektir. Bu nedenle işe, yapılacaklar ve hazırlanacak evraklar listesi yapmakla başladım. 

Ben yüksek lisans öğrencisiyim, dolayısıyla evrak listemi de o doğrultuda hazırladım. Diğer kişiler için de öneri şeklinde eklemeler yaptım. Bu liste, en genel anlamda ihtiyaç duyulanlar listesidir. 


  • Nüfus Cüzdanı
  • Pasaport
  • Daha önce sahip olunan vizeler ve giriş çıkış damgaları
  • Aile bireylerinin daha önce sahip olduğu vizeler ve giriş çıkış damgaları
  • İngilizce öğrenci belgesi / Çalışanlar için çalıştıklarına dair belge
  • İngilizce transkript
  • Diploma 
  • Tapular (Ne var ne yoksa, sizi kendi ülkenizde yerleşik gösterecek her türlü mal varlığı)
  • Araba ruhsatı 
  • Sponsor Dilekçesi (Ben öğrenci olduğum için elbette ki tapuya ya da ruhsata sahip değilim. Bu yüzden babamın masraflarımı karşılayacağını belirttiği bir dilekçeye ihtiyacım oldu)
  • İngilizce niyet mektubu
  • Banka hesap dökümü
  • Ne kadar para olduğunu gösteren hesap cüzdanı 
  • Sponsorun gelirini gösteren belge
  • Vize için zorunlu kılınan formlar ( online başvuru aşamasında http://www.cic.gc.ca/english/ sitesinde adımları takip ettiğinizde ulaşıyorsunuz) ve onların doldurulması
  • Tam vukuatlı nüfus kayıt örneği 
  • Seyahat sağlık sigortası
  • Otel rezervasyonu 

 Listenizi hazırladıktan sonra, bu evrakları online ortama geçirmeye başlamalısınız. 

(Bazı evrakların nasıl, ne şekilde temin edilip hazırlanması gerektiğiyle ilgili bilgilere yazının devamında yer verdim.)

Online başvurunun ilk aşamasında, Kanada sizin 'eligibility' nizi, yani vize başvurusu için uygunluğunuzu ölçen bazı sorular soruyor. Bu soruların sonuncusu, evraklarınızı scan (tarama) edip edemeyeceğiniz. Size önereceğim, belki de işinizi en kolaylaştıracak şey olan bilgi şu: 

Evraklarınızı scanner (tarayıcı) kullanarak scan etmenize (taratmanıza) gerek yok. İyi bir ışıkta, cep telefonu ile fotoğraflarını çekerek online ortama geçirebilirsiniz. 

Akıllı telefonlar ile, tarayıcıdan çok daha net ve kaliteli bir online kopya elde edebilirsiniz. Ben evraklarımı; güzel ışık alan tek renk bir zemine koyarak, yazıların tamamen okunabilecek bir netlikte olmasını sağlayarak, cep telefonum ile çektim. Daha sonra bu fotoğrafları bilgisayarıma aktardım. Bu noktada bilgisayarınızda Kanada vize başvurunuz ile ilgili belgeleri saklayacağınız bir dosya açarsanız işiniz oldukça kolaylaşacaktır. Çünkü bu evrak toplama, düzenleme işlemleri hemen tek seferde tamamlanamayabiliyor.  Devam edersek, fotoğraflar halinde bilgisayara attığımız evrakları kategoriler halinde düzenlemek gerekiyor. Çünkü dosyalar yüklenirken, passport, travel history, supporting documents gibi bölmeler halinde ve PDF formatında olması isteniyor. 

Ben Macbook kullanıyorum, neler yaptığımı da ona göre anlatmış olacağım, ama aslında aynı şeyi zaten bildiğimiz Word dosyasında yapabiliyorsunuz.  Pasaport örneği üzerinden anlatırsam daha anlaşılır olur diye düşünüyorum.

Sitede, dosyaları yüklemeye başladığınız aşamaya geldiğinizde, ki hangi dosyaların istendiği kişiye özel oluyor, eligibility kısmında verdiğiniz cevaplara göre, o yüzden ' aa bende bu kisim yok ya da var' diyebilirsiniz, ama herkesten kesin olarak istenecek olan Pasaport kısmını göreceksiniz. Genel olarak yüklenecek evraklar aynı olacaktır ancak hangi kısıma yükleyeceğiniz değişebilir. Örneğin bende Proof of Means of Financial Support kısmı yoktu, ben maddi durum gösteren belgelerimi optional olan kısımda niyet mektubumun altına ekledim. Bu kısmı ilerde detaylı bulacaksınız. Pasaport kısmına geri dönelim.

Pasaport dosyası yükleme kısmında, hemen yanındaki bilgilendirme içeren yuvarlak sekmeye tıkladığınızda da bulabileceğiniz gibi, pasaportunuzun esas sayfası, var olan vizelerin sayfaları, yurtdışı giriş çıkış damgalarının (stamp) olduğu sayfalar, eski pasaportlarınızdaki vizeler ve damgaların sayfaları, varsa anne babanızın, eşinizin, kardeşlerinizin vizeleri ve yurtdışı giriş çıkış damgalarının olduğu sayfalar isteniyor. Aslında damgalar  daha çok Travel History kısmında isteniyor ama ben iki kısma da yükledim. Her birini net olarak okunacak şekilde fotoğraflarını çektim. Eşim olmadığı ve kardeşlerimin de yurtdışı deneyimi olmadığı için sadece anne ve babama ait vize bilgilerinin fotoğraflarını çektim. Kendi bilgilerim önce olacak şekilde Pages kısmından (Word sayfası) bir sayfaya tek tek kopyaladım.Bu dosyayı sisteme yükleyebilmek için PDF formatına getirmek gerekiyor. Bunun için de Macbook için, File sekmesinden Export to sekmesine, oradan da Pdf sekmesine tıklamak, daha sonra gelen sayfada Image Quality kısmında Best seçeneğini tıklamak yeterli. Artık dosyanız sisteme yüklemeye hazır hale geldi. Herbir dosyayı bu şekilde hazırlamanız gerekiyor.

EVRAKLARIN HAZIRLANMASI VE TEMİNİ

Sponsor Dilekçesi


Bu dilekçe, eğer kendi seyahat masraflarınızı bizzat kendiniz karşılamıyor, bir aile bireyinizden destek alıyorsanız hazırlanması gereken bir dilekçedir. Size sponsor olacak kişi, kendi ailenizden ya da amca,dayı,teyze,hala gibi yakın akrabalardan biri olması gerekiyormuş. Bu bilgi kesin DEĞİLDİR. Araştırırken ulaştığım sonuç bu oldu. Nitekim Amerika F1 vizemi alırken amcam, bu vizemi alırken de babam sponsor oldu, ve ikisinde de vizeyi aldım.


Öğrenciler için Sponsor Dilekçesi Örneği

Dilekçem şu şekildeydi:


GOVERNMENT OF CANADA

TO WHOM IT MAY CONCERN

As the father of .......( kendi isminiz )...... who is a registered student at ..... (okulun ismi)..... in ..... (bölümün ismi).... major, I hereby certify that I am willing and have promised to give her/his full financial support in her/his travel expenses,airline tickets, health insurance and any other expenses.



İngilizce Niyet Mektubu

Bu mektupta esas amaç, yetkilileri bir şekilde geri döneceğinize ikna etmektir. Ben, mektubumu yazdıktan sonra, Amerikalı bir arkadaşımdan  yardım aldım. Kendi hazırladığım mektubu ona gönderdim, o da daha resmi bir dil ve doğru gramer kullanarak bu mektubu düzenledi. 


Önce içerikten bahsedelim. Dediğim gibi amaç döneceğimize ikna etmek. Mektubuma eklediğim bilgiler şu şekilde:

  • Eğitim bilgilerim (mezun olduğum okul ve bölüm, halihazırda okuduğum okul ve bölüm)
  • Çok kısa bir şekilde mezun olduktan sonraki iş deneyimim
  • Tez döneminde olduğum, okulumun ideallerim için önemi, dönüp bitirmezsem mezun olamayacağım, mezun olmanın benim için önemi (tez danışmanımın adını da ekledim,  bence bu tarz detaylar inandırıcılık artırıyor.)
  • Türkiye'de çalışma isteğim
  • Güçlü aile bağlarımın olduğu
  • Döndüğümde sevgilim ile nişanlanma planımız olduğu ve nişan töreninin, tüm ailemizin ve arkadaşlarımızın yaşadığı Türkiye'de olacağı ( Böyle bir şey yok, tamamen geri döneceğime ikna etmek için yazdım)
  • Kanada'ya turistik amaçla gittiğimi vurgulamak için Kanada'nın doğal güzelliklerine olan merakım
  • Son olarak da açık ve net geri döneceğimden emin olabilirsiniz paragrafı


Dil olarak, kendi mektubunuzda kullanabileceğiniz bazı kısımlar şu şekilde, ancak kendinize göre uyarlamayı unutmayın, anlamsız görünebilir: 

GOVERNMENT OF CANADA



To Whom It May Concern:

I am writing this letter in support of my visa application. Other than this letter, all supporting documents are provided and attached. 



.... 

( Ben burada tezimden bahsediyorum, siz de kendi durumunuza göre bunu uyarlayabilirsiniz. Örneğin lisans öğrencisiyseniz hocanızla bir çalışma yürüttüğünüzü söyleyebilirsiniz, okulunuzu bitirmek için derslere katılmanızın zorunlu olduğunu ve mutlaka bitirmek istediğinizi söyleyebilirsiniz, çalışıyorsanız kıdem almak üzere olduğunuzu ve bunun için çok çalıştığınızı söyleyebilirsiniz. ) 


This process requires to be in contact with my consultant professor, Associate Professor .....(hocanızın ismi)...,  that is why I have to return to speak with her and get consultation to finish my thesis.  Otherwise, I won’t be graduated.

....

( Burada gezmenin görmenin öneminden ve Kanada'nın güzelliklerinden bahsettim, işe başladığımda gezme fırsatım olamayacağından, hazır Amerika'dayken Kanada'ya yakınken görmek istediğimden bahsettim. )


I believe that living in another country and becoming acquainted with its cultures develops a person’s moral perspective. To that end, I would like to visit Canada, and gain familiarity with Canadian culture. I love traveling, but  after I begin professional work in Turkey, I might not have the opportunity to travel for a while. I hope to visit a country such as Canada that is reputed for its natural beauty while I am geographically near to it as a visiting student in the United States.

....

( Burası önemli bir nokta. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Visitor vizesine başvururken, verilen seçeneklerde Temporary/ more than 6 months seçeneğini işaretledim. Daha sonra da niyet mektubumda özellikle bu ziyaretimden daha uzun süreli vize istediğimi, çünkü belirli aralıklarla ilerleyen zamanlarda da tekrar gelmek istediğimi, Kanada'nın güzelliklerini tek seferde gezemeyeceğimi belirttim. Açıkçası bunu az da olsa riskli buluyorum. O yüzden eğer benim gibi öğrenci değilseniz, Türkiye'de yerleşik olduğunuzu gösteren  tapulara vs sahip değilseniz, geri döneceğinize ikna edecek yeterli özelliğiniz yoksa ve  hakikaten de kısa süreliğine gezmeye gidecekseniz bu seçeneği önermiyorum. 'Eee, gidip geleceksin zaten neden uzun istiyorsun' deme ihtimalleri var. Ben bunu talep ederken, geçerli Amerika vizem olmasını ve oraya öğrenci olarak her gidişimde, fırsat bulursam değerlendirmek isteyişimi gerekçe gösterdim. )


I think my visit for this Spring time won’t be enough to see every beauty of Canada. I would be very pleased if you kindly give me a permission for longer time than my visit. I can hereby visit Canada again, for another district and with my boyfriend at that time. He also loves traveling and we are highly-curious about Canada.  

....

( Burada artık sonuç kısmını ekledim. )

I want to assure immigration officers that I will duly depart Canada at the end of my visit. I have major professional and family ties to Turkey that I will not sever. 

All expenses for my travel to and within Canada will be covered by my parents. I have attached documentation of their property assets. Thank you for considering my request to visit Canada.


Respectfully yours,  


Sponsorun gelirini gösteren belge 

Burada sponsorunuzun maaş bordrosu ya da emekli ise bunu gösteren bir belgeye ihtiyacınız olacak. Ben, emekli olan babamın e-devlet hesabından emeklilik bilgilerini gösteren kısmı screenshot (ekran fotoğrafı) alarak yine fotoğraf şeklinde ekledim. Etrafındaki gereksiz kısımları da kestim. 

Seyahat Sağlık Sigortası


Bunu yaptırmasanız ne olur, sorun olur mu ben de bilmiyorum açıkçası ama güven verdiği bir gerçek diye düşünüyorum. Yaptırılmasında fayda var. Ben de yaptırarak başvurdum. Öncesinde internetten sigorta fiyatları ile ilgili araştırma yaptım ama çok fazla bilgiye ulaşamadım. Kendim bizzat bankaya ve sigorta şirketine giderek edindiğim bilgileri paylaşmak istiyorum bu yüzden. Ziraat Bankası 1 yıllık ABD Kanada seyahat sağlık sigortasını 90 (küsuratı da olabilir) Euro'ya yapıyor.Axa Sigorta 1 yıllık ABD Kanada seyahat sağlık sigortasını 84 Euro'ya yapıyor. Sigortanızın başlangıç tarihi de günümüz tarihinden en fazla 3 ay ileri bir tarihe alınabiliyor. Ben seyahat tarihimi Nisan 2017 olarak belirlemiştim ancak günlerim, ne kadar kalacağım belirsizdi. Bu nedenle sigorta şirketine gittiğim günden 3 ay sonrasından başlatarak, Nisan ayını içine alacak şekilde 55 günlük sigortayı 40 Euro'ya yaptırdım.  (Aralık 2016 ücretleri) Siz seyahatinizi daha yakın bir tarihte planlıyorsanız ve günleriniz de belliyse 1 aylık 20 günlük sigortayı 20 Euro 24 Euro civarı bir paraya yaptırabilirsiniz. 

Otel Rezervasyonu

Oraya gittiğimde turist olarak kalacağımı ve geçici olarak orada bulunacağımı göstermek adına free cancelation (ücretsiz iptal etme) özelliği olan bir otelden, kalacağımı belirttiğim tarih aralığında 3 günlük rezervasyon yaptırdım. 2-3 hafta civarı kalacağımı söyledim ancak sadece 3 günlük rezervasyon yaptırdım. Oradan başka yere geçeceğim gibi bir imaj yaratmış oldum sanırım. Benim gidiş tarihim ve kalacağım süre esnek olduğu için ben kafama göre yaptım. Sizinki belli ise rezervasyonunuzu ona göre yaptırabilirsiniz. Arkadaşınız, akrabanız ya da başka bir tanıdığınızda kalacaksanız bile otel rezervasyonu yaptırmak gerçekten turistik amaçla geldiğiniz fikrini güçlendiriyor. Vize basılmış pasaportumu elime aldıktan sonra rezervasyonumu ücretsiz olarak iptal ettim. Artık gideceğim tarih belli olduğunda gerçek bir rezervasyon yaptıracağım. Otel rezervasyonu yaptırırken sizden kredi kartı bilgileriniz alınıyor ama herhangi bir ücret ne o an ne de sonra tahsil edilmiyor. Son güne kadar iptal etme hakkınız oluyor. Sanırım son 1 saat ya da son 1 gün kala ederseniz ufak bir ücret alınıyor ama 2 gün önceden örneğin iptal ederseniz hiçbir sorun yaşamazsınız. Rezervasyonu yaptırırken seçtiğiniz otelin bilgilerini iyi okumakta fayda var her zaman. Ücretsiz iptal etme seçeneği olduğundan emin olun. Zaten var ise renkli bir yazıyla açıklamasında rahatlıkla görebiliyorsunuz. 


Başvuru ne kadara mal oldu? 

40 Euro (150 TL)  Seyahat Sağlık Sigortası Ücreti
100 CAD (75 ABD Doları) (265 TL yaklaşık) Başvuru Ücreti
60,5 TL Pasaport teslimi yaptığımda tahsil edilen ücret

DİĞER ÖNEMLİ BİLGİLER



Son dönemlerde ülkemizde yaşananlardan sonra vize çıkmadığına dair yazılanları okuduğumda bana da çıkmayacak diye oldukça endişelenmiştim. Ancak 7 Aralık'ta tamamladığım başvuruma araya giren hafta sonu da dahil olmak üzere 5 gün sonra 12 Aralık 2016 tarihinde pasaportun kendisi talebi geldi. 13 Aralık tarihinde gelen mektubun çıktısı ve pasaportum ile Ankara'da ikamet ettiğim için, Ankara Vfs Global Ofisi'ne (Karum tarafında) 60,5 TL ile birlikte elden teslim ettim. Kanada bölümü için garaja iner gibi binanın yanından aşağı inmeniz gerekiyor. Genellikle de sakin, işinizi kolayca halledip çıkabiliyorsunuz. Çalışanlar da oldukça yardımcı kişiler.
16 Aralık tarihinde de yine elden teslim aldım. Eğer pasaportunuz evinize postalansın istiyorsanız, 35 TL bir ücret karşılığında gönderiyorlar. 

Yukarıdaki açıklamalarımda, benim başvurumda dosya yükleme kısmında maddi durum gösteren belgeleri yükleme yerinin olmadığından bahsetmiştim. Pasaport, travel history, fotoğraf, kendi talep ettikleri formlar ve optinonal kısmında niyet mektubu yükleme seçenekleri bulunuyordu. Bu yüzden, çıktısını alıp ıslak imza attıktan sonra tekrar fotoğrafını çekerek online ortama aktardığım mektubumdan başlayarak, pasaport detayları hariç diğer tüm evraklarımı fotoğraflar halinde oraya yükledim. 

Maddi durum gösteren belgelerden bahsetmişken bir noktaya değinmek istiyorum. Tamamen kendi fikrim olduğunu, bir tahmin yürüttüğümü, herhangi bir resmi geçerliliği olmadığını belirtmek isterim. Okuduğum yorumlarda bir kişi, 70 bin TL gibi bir para gösterdiği halde vize onayı alamadığından bahsetmiş. Çalışan bir kişi olduğunu belirtmişti yanlış hatırlamıyorsam. Ben de şaşırmıştım, parası var gezmek istiyor daha ne yapsın vize almak için diye düşünmüştüm. Ama daha sonra görevlilerde şöyle bir düşünce uyandırmış olabileceğini düşündüm: 70 bin TL iyi bir miktar ve eğer yeterli yerleşik gösteren mal varlığına sahip değil ise, malını mülkünü satmış, nakit (taşınabilir) hale getirmiş  ve benim ülkeme yerleşmeye geliyor! Bu nedenle "geri döneceğinize ikna olmadık" açıklaması yapmış olabilirler.  

Kendi örneğimde, ben 3 bin Amerikan doları gösterdim ancak beni ve ailemi burada yerleşik gösteren ev tapusu ve araba ruhsatı yoğunluklu belgeler gösterdim. Demek istediğim, odağınız her zaman orada geçici burada kalıcı olduğunuza yönelik olsun. 

Bunun dışında, genellikle pasaportunuz bitiş tarihine kadar verildiği için, pasaportunuzun 10 yıllık gibi uzun süreli olması daha uzun süreli vize almanıza yarayabilir. Yani 6 ayı kalmış bir pasaport ile başvurmaktansa pasaport yeniledikten sonra almak daha karlı diye düşünüyorum. 


Başvurunuzu yaparken, yüklemeleri tamamladıktan sonra bile tekrar tekrar kontrol etmenizi öneriyorum. Her şeyi tam yaptığımı düşündüğüm halde, son işleme kadar mutlaka eksik bir nokta, yanlış anlaşılmış bir detay buldum. O yüzden mutlaka attığınız adımları tekrar kontrol edin. 




Umarım yazım faydalı olur ve isteyen herkes en hızlı şekilde vize alır.  Sorularınız, fikir ve önerileriniz olursa yorum bırakabilirsiniz. Yardımcı olabileceğim, deneyimlediğim bir şey ise mutlaka yardımcı olurum. Ben bu süreçte bilgisini paylaşan herkesten çok faydalandım, umarım benimki de işlevsel olmuştur. 



Kolaylıklar! 

18 yorum:

  1. Çok teşekkürler paylaştığınız için. Birkaç ufak sorum var: Daha önce hangi ülkelere gittiniz, kaç vizeniz vardı? Bir de yaşınızı bağışlarsanız (sponsorluğu inandırıcı bulmaları için ileriki yaşları makbul bulmuyorlar sanırım) sevinirim. Yolunuz açık olsun.

    YanıtlaSil
  2. Daha önce İspanya'ya gittim Erasmus programı ile, Fransa ve Almanya da gittim ama pasaportumda onlarin damgalari yoktu. Temelde Ispanya ve ABD vizem gecerli oldu diyebilirim. 27 yasindayim. Rica ederim umarim faydali olur.

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    bende unıversıte ogrencısıyım.bır cok balkan ulkesı ve bırkac schengen ulkesıne gırısım war ,dıl kursu ıcın gıtmek ıstıyorum.
    nıyet mektubunuzu paylasır mısınız .nasıl yazmalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Ogrenci olmanız ve giriş çıkışlarınızın olması vize onayı almanızda yardımcı olacaktır. Yazımın İngilizce Niyet Mektubu başlıklı kısmında parça parça mektubumu paylaştım. Herkesin hayat detayları farklı olduğu için, tamamını paylaşmak yerine herkesin kullanabileceği kısımları ekledim. siz verdiğim önerilerden yola çıkarak kendi detaylarınızı yazın. Hala emin olmazsanız, yazdığınız mektup üzerinden düzeltmelerde yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
    2. Yukarda da belittiğim gibi şuan Pakistanda tez yazım aşamasındayım ve henüz noktalamadım. Niyet mektubuna da tezimin giriş kısmını ekleyip tollayacağım .V ehaziran ayında tezimi teslim etmem gerektiğindeen 2017 haziran ayında tekrar döneceim diye belirtiyorm..neler eksik olmuş bakarsanız sevininirm .teşekkürler

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle mektubunuza, niyet mektubu kısmında da belirtildiği gibi I am writing this letter... kısmıyla başlarsanız daha resmi ve uygun bir kullanım olmuş olur. zaten isminizi en alta yazıp imzalayacağınız için onu başta belirtmenize gerek olmayabilir.

      Eğer since kullanacaksanız tek bir tarih vermelisiniz since 2012 gibi ya da 4 yıldır oradayım diyecekseniz for 4 years diyebilirsiniz.

      Kendi sponsorunuz kendiniz olacaksanız sponsorla ilgili herhangi bir detaya ihtiyacınız yok. Kendim karşılayacagım ve financial documentlarım ektedir demeniz yeterli.

      Kısaltmaları da kullanmamaya çalışın. I will deyin örneğin I'll yerine.

      Tez danışmanınızın ismini belirtebilirsiniz gerçekçiliği kuvvetlendirmek adına.
      Onun dışında döndükten sonraki planlarınızdan daha çok bahsedebilirsiniz. Türkiye'de ya da Pakistan'daki gelecek planlarinizdan.

      Son cümle olarak da kesinlikle verilen süreden önce geri döneceğinizi açık bir dille ifade edebilirsiniz.

      Sil
    2. Bir de eğer dönmezseniz tezinizi sunamayacağınızdan ve teziniz için çok uğraşıp çok zaman harcadığınız için mutlaka bitirmek istediğinizi ekleyin. Sunum yapmadan bitirmenin mümkün olmadığını ve bu yüzden dönmeniz gerektiğini belirtin.

      Sil
  6. Merhaba,
    Pasaportu daha hızlı vize basımı için Ankara'da büyükelçiliğin göçmen ve vize ofisine teslim etme seçeneğimiz var mıdır? Bir de VFS'ye pasaportunuz 4 gün sonra mı geldi yoksa siz geldiği halde geç mi gittiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bu konuyla ilgili kesin bir bilgim yok. Ancak bazı kişilerin pasaportlarını konsolosluğa gönderdiğini, konsolosluğun da niye bunu bize gönderdiniz diyerek kişiye geri postaladığını duymuştum. Dediğim gibi kesin bir şey söyleyemiyorum. Pasaportumu teslim ettikten 3 gün sonra yani 3. günün içinde aradım, geldiğini söylediler, 4. gün de gidip aldım diye hatırlıyorum.

      Sil
  7. Yurtdışından oturum olmadan online başvuru yapılabiliyor müyüz?Yoksa illaki trye mı gondermeliyiz ?
    Sponsor olarak illaki aile ya da 2.derece aile mı olması gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başvuru için yurtdışında oturuma ihtiyacınız yok. Geçmişte seyahat etmiş olmanız ya da yurtdışında öğrenci olmuş olmanız vize onayı almanıza yardımcı oluyor. Bunun dışında, ömrü hayatınızda hiç yurtdışına çıkmasanız bile başvuru yapabilirsiniz tabii ki, ancak onay vermeleri daha zor olur muhtemelen.

      Yazımda da belirttiğim gibi benim kesin bir bilgim olmamakla beraber çekirdek aileden ya da yakın akrabalardan gelen sponsorluğun kabul edildiğini duydum. Bana babam ve amcam farklı vizelerimde sponsor oldular ikisi de onay aldı. Başka bir arkadaşıma da dayısı sponsor olmuştu, o da vize aldı. Yabancı birinden sponsorluk alan birisini henüz duymadım. Keşke olsa.

      Sil
    2. Bosna'da olmakla beraber ,oturumun bitti ,geçici 3 ay durma hakkım war . Burada Kanada konsolosluğu olmadığı için,online başvuru sonrası ,pasaportunu hangi ülkenin Kanada elçiliğine gondermem gerekecek? Çok soru soruyorum kusura bakmayın

      Sil
    3. Ne yazık ki sorunuzun yanıtını ben de bilmiyorum. Yurtdışından yapılan başvurularla ilgili bir bilgim yok. Sizi yanlış yönlendirmek istemem. Sız kusura bakmayın. Ama en garantisi vatandaşı olunan ülkeden başvuru yapmak diye biliyorum.

      Sil
  8. merhaba,
    ben de şuan başvuru aşamasındayım. evraklarımı topluyor ve scan ediyorum. konuyla ilgili tecrübenizden dolayı iki sorum olacak. birincisi nüfus kayıt örneğini hangi başlıkta yüklediniz? ikincisi ingilizce çevirisi gereken evrakları sadece yeminli tercüman kaşeli mi sundunuz yoksa notere onaylattınız mı? cevaplayabilirseniz çok yardımcı olmuş olacaksınız :) şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Merhaba,

      Tam hatırlayamadım ama supporting documents kısmına yüklemiş olabileceğimi düşünüyorum. Bazı belgeler için özel bir kısım yok ama size yardımcı olacağını düşündüğünüz belgeler için ekstra bi alan veriliyor.
      Evraklarınızı scan ettirmenize gerek yok telefonunuzla net bir şekilde fotoğraflarını çekip öyle ekleyebilirsiniz. Ben öyle yaptım.
      Hiçbir şeyi notere onaylatmadım. Tapu gibi finansal durumu gösteren belgeleri çevirtmenize gerek yok. Onlar biliyor.
      Niyet mektubu ingilizce olacak ve varsa öğrenci belgeleri transkript vs onlar ing olması lazım.
      Kolay gelsin, umarım alırsınız:)

      Sil